Livet som mor

Sure kunder!

21. september 2018

Ja sure kunder, dem kender nogen af os alt for godt til.

Kunder der ikke sætter sig ind i butikkernes bytte regler før de køber noget, er der alt for mange af.  Folk der mener at de kan tillade sig at råbe af ekspetienterne fordi man følger reglerne så man ikke selv står for skud overfor sin chef, fordi at alle kunder mener at de skal have særbehandling, fordi de ikke har styr på tingene eller at de kommer med undskyldninger for hvorfor de ikke havde tid til at nå og komme og få byttet varene.  Dem er der alt for mange af.

Men en ting der virkelig kan bringe mit pis i kog, det er forældre der tager deres børn med ind og ender med at råbe/hæve stemmen overfor én. Forældre der går ind i en butik og vil have bytte en varer som der hverken er bytte mærke på eller en kvittering med på, som ender med at råbe af en fordi de følger sig uretfærdigt behandlet? Øhm hallo? Det er dit eget ansvar – men det kan da virkelig ikke være rigtig at du skal stå og råbe af en du ikke engang kender og så overfor dit barn!

Man står jo direkte og viser sit barn at det er okay at snakke dårligt til et andet menneske, fordi man ikke kan få det som man vil have det.

Sådan en episode havde jeg idag. Og jeg har mere ondt af barnet der bare står og er vidne til at hendes mor ikke kan snakke ordentligt til mig. Faktisk så kan man bare se, hvordan børnene står og skammer sig over deres forældre som bate står og skaber sig fordi de ikke får deres vilje.

Hvad nu hvis jeg havde haft en rigtig dårlig dag, og hendes råben bare var dråben til at jeg var grædefærdig. Hvad fanden ville hun så have haft gjort?

Men jeg må da indrømme at når sådan en kunde står foran en og råber at de aldrig vil handle hos en igen, så tænker jeg bare “fint, så slipper jeg for du råber af mig”

Imens siger jeg bare stille siger at det er jeg da ked af at høre.

Kunder skal behandles godt, men det skal personalet også!

Og fordi at butikker har deres regler og retningslinjer, så giver det ingen grund til at man som kunde kan tillade sig at være uhøflig over for andre, der bare vælger at følge butikkens regler!

Jeg må da også indrømme at jeg hjælper langt de fleste selvom tiden er overskredet eller andet er sket, så længe de holder en pæn tone overfor mig, og forstår at det faktisk ikke er noget jeg må. Men hvis de bare vælger at gå til angreb på en ligeså snart man siger at man ikke må gøre noget uden en kvittering eller bytte mærke, så mister man altså lysten til at hjælpe.

Og jeg er helt sikkert ikke den eneste der har det sådan. Bare fordi man står i butik eller andet, så har vi alle sammen følelser og man kan ikke bare tillade sig at råbe af andre.

 

Relaterede indlæg

Ingen Kommentarer

Skriv kommentar